Date: April 1, 2009, 7:51 pm


The National Coalition Against Water Privatization (NCAP) has organized a press conference to draw governments attention to the failure of Aqua Vitens Rand Limited to deliver on its mandate under the management contract signed with government of Ghana in June 2006. Held at the Freedom Center, Kokomlemle on the 13th of October, 2008, as was proposed, about 30 media houses (TV, Radio and Print) attended the programme. Press houses which reported on the press conference on that day were Joy FM, Happy FM, Citi, FM, Skyy FM (Takoradi), Capital Radio (Kumasi), Engle FM (Kumasi), Asempa radio, TV3 and NET2. Earlier in the morning of the press conference, Public Agenda Newspaper published an extract from the statement which was reviewed on Metro TV, TV3, GTV, Ghana News Agency and a number of radio stations in the Accra Metropolis. On Tuesday 14 October the following newspapers published reports on the press conference; Daily Graphic page 3, Ghanaian Times backpage, Chronicle page 3, The Statesman and Insight. The reports can be accessed from the following links; My Joy Online GhanaWeb TheStatesman: Public Agenda Al-hassan Adam, the Southern Ghana coordinator of the NCAP, on Tuesday did two live studio interviews at TV3 and CITI FM respectively. In all the two interviews the management of Aqua Vitens Rand were invited but they refused to show up and gave excuses that they are planning a coordinated response. Meanwhile at the end of the Ghanaian Times publication, Communication Manager of Aqua Vitens Rand, Stanley Martey claimed that they have not seen the copy of the audit report. Joy FM planned to have a studio interview on the issue but they had to cancel it because Aqua Vitens Rand was not in the position to attend. What is the next step: Sit with CEPIL to write the petition for Serious Fraud Office Confirm the public meeting venue and work out logistics

comments powered by Disqus
Share with Others